مردم از اسم های تکراری در ورزش خسته شدند

اقای وزیر؛ تحول با برخی از مدیران فعلی در ورزش ایجاد نمی شود

وزیر ورزش و جوانان در ابتدا حرف های بزرگی در خصوص تحول درورزش کشور زدند، آیا دنیامالی می تواند بدنه اجرایی ورزش کشور را متحول کند ؟

پایگاه خبری ورزش برخط ؛ اسماعیل حیدرپور/  دو هفته پیش و در آستانه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به کابینه دکتر مسعود پزشکیان، نشریه ورزش و مردم امروز در مطلبی نوشت: «از دنیامالی بهتر نبود؟»؛ که این سوال روز بسیاری از مردم و اهالی ورزش بود و در قالب تیتر نشریه منتشر شد و در آن با بررسی این مسئله تاکید کردیم دنیامالی صاحب تجربه و سابقه لازم در عرصه مدیریت به‌خصوص ورزش است و در شرایط فعلی نسبت به تنی چند از وزرای پیشنهادی و کاندیداهای وزارت ورزش و جوانان بهترین گزینه است.
همچنین صحبت‌های وزیر جدید ورزش و جوانان را در مراسم تجلیل از پیشکسوتان گوش دادیم که حرف‌های بزرگ، خوب و امیدبخشی بود اما خطاب به ایشان باید گفت قبل از شما هم آقای حمید سجادی و آقای کیومرث هاشمی هم حرف‌های بزرگی زدند؛ مثلا وزیر سابق ورزش و جوانان (هاشمی) گفت» من اقتدار را به وزارت ورزش برمی‌گردانم و ... ولی نه سجادی و نه هاشمی هیچ کار درست و درمانی انجام ندادند تا امروز از آنها دفاع کنیم که به‌عنوان یک چهره ورزشی کار مثبتی در این عرصه انجام دادند. حالا امیدواریم آقای دنیامالی حرف‌هایی که برزبان آورده را بتوان عملیاتی کند؛ ایشان گفته باید خون تازه‌ای در رگ‌های ورزش جاری و فضایی و تحول تازه‌ای در حاکمیت ورزش ایجاد شود.
آقای دنیامالی عزیز! بدون تعارف پاسخ دهید آیا قصد دارید این تحول را با افرادی که سال‌ها در بدنه سازمان تربیت بدنی سابق و وزارت ورزش و جوانان فعلی بوده‌اند و از این معاونت به معاونت دیگر یا از این مدیرکلی به آن مدیرکلی جابجا شده‌اند ایجاد کنید؟! آیا به‌عنوان مثال با رفتن پولادگر از معاونت ورزش قهرمانی در دوره آقای کیومرث هاشمی و آمدن شروین اسبقیان به این معاونت تغییر و تحولی را شاهد بودیم؟! آیا تحولات شما هم از این مدل خواهد بود؟
به جرات می‌گوییم با این فرمان و این مدل هیچ تحولی در وزارت ورزش و جوانان ایجاد نخوهد شد. وقتی برای ثبت یک باشگاه در سیستم فعلی ورزش حداقل 40 روز تا دو ماه زمان لازم است انتظار تحول با این افراد و شیوه مدیریت‌شان، عبث و بیهوده خواهد بود.
ورزش در درجه اول نیازمند یک اتاق فکر کاربلد و قدرتمند است که متشکل از افراد بزرگ، خوش‌فکر و تحول‌گرا باشد؛ افرادی که پیش از این هم سابقه حضور در ورزش را دارند ولی به هر دلیلی در سال‌های اخیر از این عرصه دور نگه داشته شده‌اند مثلا فردی مانند مهندس رسول محمدصادقی که سال‌ها با خود شما در فدراسیون قایقرانی فعالیت داشته و به جنبه‌های مختلف ورزش اشراف دارد و به دنبال پژوهش و علم روز است یا مهندس امیر عابدینی که سال‌ها در عرصه سیاست و البته ورزش چهره بسیار موفقی بود یا فردی مانند دکتر احمدرضا نیک‌کار اصفهانی که فوق دکتری آمریکا را دارد و بسیار فردی قوی و تحول‌گرایی است. شما باید از تجربه فردی چون سعید فائقی استفاده کنید که بسیار خوش اخلاق و خوش رفتار و قابل دفاعی در عرصه ورزش است یا دکتر محمد دادکان که رزومه و کارنامه‌اش برهمگان عیان بوده و در کنار همه این‌ها باید از نیروهای جوان و امتحان پس داده که اتفاقا کم هم نیستند و در هر جایی که بودند باعث تحول شده‌اند، در بدنه اجرایی ورزش  استفاده کنید. مردم واقعا دیگر از یکسری اسم‌های تکراری که در 20، 30 سال گذشته در سازمان تربیت بدنی و وزارت ورزش و جوانان بوده‌اند خسته شدند و دنبال این هستند که وزیر جدید در عمل واقعا چه خواهد کرد و ایا تحول را به معنای واقعی حس خواهند کرد یا کماکان در روی پاشنه قبل خواهد چرخید.