فوتبال کرج هر روز بدتر از دیروز ؛ مسئولان اجرایی البرز تکلیف خود را روشن کنند

کرج که روزگاری با بهمن در فوتبال ایران جولان می داد الان سال‌ها ست در لیگ دسته دوم دست وپا می زند

به گزارش پایگاه خبری ورزش برخط ؛ مهران کاظمی
فوتبال البرز که روزگاری با تیم بهمن کرج در سطح اول فوتبال کشور درخشش داشت و حتی قهرمانی در جام حذفی و حضور در جام باشگاه‌های آسیا را به چشم دید این روزها حال چندان مساعدی را ندارد.
به‌واسطه آن تیم درخشان بزرگانی چون فیروز کریمی، فرهاد کاظمی، مارکار آقاجانیان، محمد خاکپور، حمید استیلی، هادی طباطبایی، ستار همدانی، محمدرضا مهدوی، علی لطیفی، سیدمهدی حسینی‌نسب، رضا رضایی‌منش، علی‌اصغر مدیرروستا، علی‌اکبر یوسفی و ... به عنوان مربی و بازیکن وارد فوتبال کرج شدند و به افتخارآفرینی پرداختند.
پس از درخشش بهمن در سطح فوتبال کشور، خون تازه‌ای در رگ‌های ورزش کرج جاری شد به‌طوری‌که چهره‌هایی مانند علیرضا حیدری در کشتی، یوسف کرمی در تکواندو فرشاد فلاحت‌زاده و مهدی تارتار در فوتبال و ... مطرح شدند و به درخشش پرداختند و در رشته‌های مختلف صاحب سبک و پیشکسوتان ارزشمندی شد.
بعد از این نسل هم مجید دودانگه به عنوان مربی با سایپامهر تا رده‌های بالای کشور صعود کرد و در کنار خود محمد ربیعی را پرورش داد که امروز یکی از مربیان مطرح فوتبال کشور محسوب می‌شود.
در ابتدای دهه 90 هم تیم سایپا چند سالی مهمان این استان بود ولی بعد از بازگشت سایپا به تهران، استان البرز و شهر کرج بدون تیم شد.
در اوسط دهه 90 اسماعیل حیدپور که سابقه مدیریت تیم گهر دورود را داشت و با این تیم به لیگ برتر صعود کرده بود، تیم اکسین کرج را شکل داد که البته مالکیت این باشگاه با دکتر طاهری‌پور بود و پس از خرید تیم شهرداری دزفول، تیمی برای استان البرز شکل دادند و اکسین در لیگ دو پا به عرصه فوتبال گذشت.
این تیم آن‌قدر خوب و بابرنامه بود که در همان فصل اول کارش و گذشت حدود 8، 9 ماه توانست مجوز صعود به دسته اول لیگ آزادگان را به‌دست آورد و این تنها صعود یک تیم در رشته فوتبال از استان البرز به لیگ یک آزادگان از آن سال تا به امروز بوده است!
اگرچه اکسین با حیدرپور برنامه سه ساله‌ای برای حضور در لیگ برتر داشتند اما متاسفانه یکسری مسائل حاشیه‌ای سبب شد او عطای کار را به لقایش ببخشد و برادر مالک باشگاه که هیچ سابقه‌ای در فوتبال و تیمداری نداشت به‌عنوان مدیر باشگاه برگزیده شد و به‌رغم هزینه‌های هنگفت و جذب مربیانی چون یحیی گل‌محمدی، علی لطیفی، فیروز کریمی، چند فصلی در لیگ یک دست و پا زدند و در نهایت هم مجوز خود را به مجموعه گل ریحان که زیر مجموعه موسسه نور بود، واگذار کردند و این مجموعه هم با امکانات و پول هنگفت و با مربیانی چون فراز کمالوند، محمد نصرتی، مجتبی حسینی، میثم منیعی، محمود شافعی، علی جانملکی، فرزاد آشوبی و ... نتوانست به لیگ برتر صعود کند و در نهایت هم به لیگ دو سقوط و با فوتبال خداحافظی کرد!
طی سال‌های اخیر هم تیم شهدای رزکان به تنها امید شهر کرج برای صعود به لیگ یک و برتر تبدیل شد اما این تیم هم پس از چند سال فعالیت و فراز و نشیب‌های بسیار یکی، دو ماه قبل از سوی حمید کریمی، مالک باشگاه، به مجموعه فرد البرز واگذار گردید که یک بخش خصوصی است و مالک آن هم علاقمند به فوتبال و به‌خصوص مربیگری در فوتبال است!
تجربه نشان داده تیم‌های وابسته به بخش خصوصی و مالکان آن از دیر باز مانند حسین هدایتی در استیل‌آذین، برادران شفیعی‌زاده در استقلال اهواز، برادران کریمی در شیرین فراز کرمانشاه، شادروان مهندس درویش در شموشک نوشهر، مهدی پرهام و مهندس فرهاد صنیعی‌فر در نساجی مازندران، حمیداوی در شهرخودرو یا همین مهندس طاهری‌پور در اکسین و امروز هم شاهد هستیم مسعود عبدی در خیبر خرم‌آباد، شرکت های‌وب در هوادار، رضا حدادیان در نساجی مازندران و ... تنها به‌عنوان سرمایه‌گذار یا مالک فعالیت می‌کرده و می‌کنند و افراد خبره‌ای را به‌عنوان مدیرعامل و سرمربی برمی‌گزینند و گاهی هم پیش می‌آمد که از نزدیکان خود به‌عنوان مدیر استفاده می‌کردند ، البته مدل تیمداری نماینده البرز در لیگ دسته دوم با همه مالکان فرق دارد چرا که مالک به جای مدیریت ، سرمربیگری را دوست دارد ، ما دربین مالک های بخش خصوصی دکتر حمیداوی در شهر خودرو را داشتیم علیرغم اینکه وی دروازبان تیم ملی جوانان هم بوداما در آن سالها نه تنها مربیگری نکرد بلکه از مدیران دیگر برای تیمش استفاده کرد در هر صورت امیدواریم مجموعه فرد بتواند بعد از سالها که اکسین البرزدر همان سال اول تیمداری به لیگ یک راه یافت بتواند به این مهم برسد ،
در کنار همه این حرف‌ها باید پرسید چرا در استان البرز از هیچ تیمی و هیچ مالکی حمایت نمی‌شود؟ ا فردی مانند حیمد کریمی چند سال از جیب شخصی خرج کرد ولی کسی حال او را نپرسید و با این‌که درخصوص مدیریت این باشگاه‌ حرف است و آن‌طور که باید و شاید ساختار نداشت ولی هیچ مسئولی از این استان سراغی از او نگرفت. حتی در دوران طاهری‌پور که با حمایت‌های او و مدیریت حیدرپور، تیم در مدت کوتاهی به لیگ یک صعود کرد که تا امروز تکرار نشده هم مدیر و مسئولی سراغی از آنها نکرد و حمایتی وجود نداشت و حتی تشکر خشک و خالی هم از این افراد نشد.البته دادستان شهر ، فرماندار و برخی مسوولان به واسطه پیگری مدیرعامل در هییت مدیره بصورت غیرموظف حضور داشتند اما هیچگاه مسولان اجرایی و اقتصادی استان حمایتی نداشتند 

امیدواریم مجموعه استان از افرادی که به هردلیلی وارد عرصه تیمداری می‌شوند به هر هدف و نیتی چه بحث مدیریتی ، چه مربیگری و چه مطرح شدن ، حمایت کرده و تکلیف خود را روشن کنند و چه بسا اگر این مجموعه هم دلسرد شود و از فوتبال کنار بکشد، فوتبال البرز دیگر تیم نخواهد داشت و با این همه پتانسیل حیف است تیمی در لیگ‌های کشور نداشته باشد هرچند که نباید از تلاشهای مهندس بیک وردی و همکارانش در هئیت فوتبال استان بگذریم اگرچه هئیت ها تکلیفی در راه اندازی تیم ها ندارند اما هییت فوتبال استان همیشه با تیم های حاضر در این استان نهایت همکاری را داشته است ،  و حال چه خوب است در دوره جدید وزارت ورزش و جوانان که گفته می شود نفراتی مطرح شده اند شخصی برای مدیریت‌ ورزش انتخاب شود که بتوانند برنامه‌ریزی کرده و قدرت چانه‌زنی داشته باشند و از شرایط نمایندگان استفاده کنند و کارخانجات و صنایع را پای کار بیاورند تا استان صاحب یک تیم خوب و قدرتمند شود.