ورزشگاه شهرقدس خوش یمن بود

استقلال، الغرافه را درهم کوبید

استقلال در گام اول لیگ نخبگان آسیا با یک نمایش فوق‌العاده تیم الغرافه قطر را درهم کوبید.

به گزارش پایگاه خبری ورزش برخط؛ استقلال در مصاوف با الغرافه قطر بازی را تهاجمی آغاز کرد و در همان ابتدای کار و روی ارسال عالی رامین رضاییان برای ماشاریپوف، مدافع الغرافه دچار اشتباه شد و در دقیقه چهارم دروازه تیم خود را باز کرد.

در ادامه الغرافه تلاش کرد نتیجه را برگرداند اما توفیقی در ایجاد موقعیت جدی گلزنی نداشت و این استقلال بود که روی اشتباه دروازه‌بان الغرافه در دقیقه ۲۰ می‌توانست به گل برسد که بلانکو فرصت بدست آمده را از دست داد.

در ادامه بازی بیشتر در میانه میدان و درگیرانه دنبال شد و موقعیت خاصی دو تیم برای گلزنی نداشتند تا اینکه بلانکو در دقیقه ۴۲ موقعیت خوبی به دست آورد ولی شوت او را مدافع الغرافه با یک تکل راهی کرنر کرد.

در اواخر بازی هم نمایش دو تیم منحر به ایحاد فرصت خاصی نشد تا نیمه اول یک بردصفر به سود استقلال به پایان برسد.

استقلال با قدرت لیگ نخبگان را آغاز کرد

در نیمه دوم بازی درگیرانه و بیشتر در میانه میدان دنبال شد و در این میان موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای برای استقلال هم ایحاد شد از جمله فرصت برای بلانکو در دقیقه ۶۰ و برای رضاییان در دقیقه ۶۸ که حاصلی نداشت.

در دقیقه ۷۹ توپ گیری مهرداد محمدی، برای رامین رضاییان فرصت خوبی ایجاد کرد و این بازیکن با جا گذاشتن مدافع مقابلش، با یک شوت عالی دروازه تیم قطری را برای بار دوم باز کرد تا حساب کار دو بر صفر شود.

تیم استقلال حتی می‌توانست خیلی زود به گل سوم هم برسد اما بلانکو در دقیقه ۸۴ فرصت خوبی که به دست آورده بود را از دست داد. شوت او از بالای دروازه الغرافه راهی اوت شد.

اما در دقیقه 89شوت آرش رضاوند روی پاس ابوالفضل جلالی به گل سوم بازی تبدیل شد تا آبی‌های پایتخت مقتدرانه حریف قطری خود را شکست دهند.

استقلال ایران3- الغرافه قطر صفر

گل‌ها: عبدالله یوسف (4- گل به‌خودی)، رامین رضائیان (79) و آرش رضاوند (89)

داور: ما نینگ

کمک‌ها: ژو فی و ژانگ چنگ

داور VAR: فو مینگ و ژانگ لی (همگی از چین)

اخطار: روزبه چشمی، محمدحسین اسلامی (استقلال) سیدو سانو، احمد القانحی، عاصم مادیبو، خلیفه ابوبکر اندیایه (الغرافه)

ورزشگاه: شهدای شهر قدس

تماشاگر: حدود 10 هزار نفر

استقلال ایران: سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، سامان فلاح، میلاد زکی‌پور (72- ابوالفضل جلالی)، رامین رضاییان، زبیر نیک‌نفس (84- آرش رضاوند)، روزبه چشمی، دیدیه اندونگ، جلال‌الدین ماشاریپوف (84- گائل کاکوتا)، محمدحسین اسلامی (77- مهرداد محمدی)، گوستاوو بلانکو

سرمربی: جواد نکونام

الغرافه قطر: خلیفه ابوبکر اندیایه، ماتیاس نانی، هیون سو جانگ، سیدو سانو (46- سیف‌الدین حسن فادلالا)، عبدالله یوسف، فابریتسیو دیاز (57- جمال حامد)، فرجان ساسی، عاصم مادیبو، فلوریلن کومان (74- محمد مونتاری)، احمد القانحی (74- بوسافی)، خوسلو

سرمربی: پدرو مارتینز