سرد و کسل کننده؛

نه ازبکستان زور داشت نه ایران!

تیم‌های ملی ایران و ازبکستان در یک بازی سرد و کسل کننده به تساوی بدون گل رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش برخط؛ دیدار تیم‌های ملی ازبکستان و ایران در مجموع سرد و کسل‌کننده بود و نتیجه‌ای بهتر از صفر- صفر نداشت.

با توجه به شرایط جدول دو تیم به کسب یک امتیاز راضی بودند و نمی‌خواستند بی‌گدار به آب بزنند و همین عامل سبب شد در نیمه اول هیچ خطری دروازه‌ها را تهدید نکند.

در نیمه دوم ازبک‌ها مقداری جلو کشیدند تا شاید در خانه بتوانند سه امتیاز را از آن خود کنند و شانس‌شان را برای صعود افزایش دهند اما ایران خوب از دروازه‌اش محافظت کرد. اخراج صالح حردانی در دقیقه 57 کمی اوضاع را برای تیم کشورمان دشوار کرد اما ازبک‌ها هم راه ضربه‌زنی را فراموش کرده بودند و توپ‌هایشان در چارچوب جای نمی‌گرفت.

در اولین دقیقه از وقت‌های تلف شده داور استرالیایی برخورد توپ به دست رستم‌جان آشورماتوف را پنالتی تشخیص داد اما VAR نظر دیگری داشت و شون ایوانز پس از این‌که خودش به سراغ VAR رفت، نظرش را تغییر داد و پنالتی را رد کرد تا در نهایت دروازه‌ها بسته بماند و ازبکستان و ایران با کسب یک امتیاز این بازی، 7 امتیازی شده و با تفاضل گل رتبه‌های اول و دوم را از آن خود کنند.

تیم ملی ازبکستان صفر........................................................................... تیم ملی ایران صفر

داور: شون ایوانز کمک‌ها: گئورگی لاکریندیس و اوون گولدریک

داور چهارم: دنیل الدر داوران VAR: الکساندر کینگ و کاسی ریبلت (همگی از استرالیا)

اخطار: فرخ سیفی‌اف، عادل‌جان خامروبکف، رستم‌جان آشورماتوف (ازبکستان) سامان قدوس (ایران)

اخراج: صالح حردانی (57- ایران)

ورزشگاه: ملی تاشکند

تماشاگر:

مرحله نهایی از دور مقدماتی جام جهانی 2026 - قاره آسیا - گروه A – هفته سوم

پنج‌شنبه: 1403/07/19؛ ساعت 17:30

تیم ملی ازبکستان: اوتکیر یوسوپوف، خسن‌الدین علی‌کولوف، عبدالقدیر خوسانوف، رستم‌جان آشورماتوف، فرخ سیفی‌اف (46- خوجی اکبر علیجانف)، شیرزود نصرالله‌اف، اوتابک شوکوروف، عادل‌جان خامروبکف، جلال‌الدین ماشاریپوف، عباس‌بک فیض‌الله‌اف (71- اوستون اورونوف) و الدور شومورودف

سرمربی: سرچکو کاتانچ

تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، صالح حردانی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس (71- امید نورافکن)، علیرضا جهانبخش (78- علی قلی‌زاده)، محمد محبی (55- مهدی قائدی)، مهدی طارمی و سردار آزمون (78- شهریار مغانلو)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی